Hur skickar jag ut nytt aktiveringsmail till eleverna eller ändrar deras mejl?

Ändrad den Mon, 19 Feb 2024 vid 12:51 PM

Om du har elever som inte har hunnit aktivera sitt konto inom 14 dagar kan du som lärare logga in och skicka ut deras aktiveringsmail på nytt. Om du loggar in på Portalen och går till fliken "Användare", sedan "Elever" och väljer att söka på en elev kan du trycka på deras namn för att komma till deras profil.

Om du vill skicka ett nytt aktiveringsmail till dem trycker du på "Skicka nytt aktiveringsmejl". Om du däremot vill ändra deras e-post väljer du "Redigera", här kan du även ändra deras förnamn och efternamn. 


Obs. Det är även möjligt att ändra lösenord på elever som aldrig har loggat in, detta blir då som att du aktiverar kontot åt eleven.

 

Var artikeln till hjälp?

Toppen!

Tack för din feedback

Vi beklagar att det inte var till hjälp

Tack för din feedback

Berätta för oss hur vi kan förbättra den här artikeln!

Välj minst en av orsakerna
CAPTCHA-verifiering krävs.

Feddback skickat

Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov