Följande punkter är bra att kontrollera för att säkerställa optimala förutsättning för en felfri Bingel-upplevelse.
Enhet
Bingel är utvecklat för datorer. Det innebär att vissa problem kan uppstå som resultat av bland annat för låg upplösning, något som vissa läsplattor (exempelvis Huawei) ofta drabbas av. Se även till att alltid ha läsplattan uppdaterad till den senaste programuppdateringen.
Webbläsare
Vid användning av Internet Explorer, Microsoft Edge och i viss mån även Mozilla Firefox uppstår ibland problem – ofta i form av placering av ikoner, text och bilder, men även i form av exempelvis allmän seghet. Vi rekommenderar er därför alltid att använda Google Chrome, då det är den webbläsaren som Bingel är utvecklat för.
Cache & Cookies
En vanlig ’quick-fix’ för generella fel i Bingel är att rensa cookies och cache (https://support.google.com/accounts/answer/32050?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=en). Det är den information som din webbläsare sparar lokalt, vilken ibland ställer till med problem. Om text och annan grafik framstår felaktig är det också bra att se till att automatisk översättning i webbläsaren inte är aktiverad.
Andra program igång
Om Bingel upplevs segt och buggigt även fast Google Chrome används kan ni optimera upplevelsen genom att avsluta alla datorn eller surfplattans övriga bakgrundsaktiviteter – detta rör sig framförallt om andra flikar i webbläsaren och öppnade program som i bakgrunden använder sig av datorns processorkraft. Detta steg är framförallt relevant om ni använder en dator med lägre prestanda, exempelvis en äldre modell.
Var artikeln till hjälp?
Toppen!
Tack för din feedback
Vi beklagar att det inte var till hjälp
Tack för din feedback
Feddback skickat
Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov